ΛΑΝΚΑΒΑΤΑΡΑ ΣΟΥΤΡΑ – Κεφ.2 [ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΤΑΡΜΑΣ] – 38. [Γιά τη Νιρβάνα]

[ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ]

ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΤΑΡΜΑΣ

XXXVIII

Γιά τη Νιρβάνα

Τότε ο Μαχαμάτι ο Μποντισάττβα-Μαχασάττβα είπε πάλι στον Ευλογημένο: Ομίλησες για τη Νιρβάνα, Ευλογημένε. Τί σημαίνει με αυτόν τον όρο Νιρβάνα;
Ο Ευλογημένος απάντησε: Όταν η καθεαυτού-φύση και η δύναμη της συνήθειας όλων των Βιζνάνας, περιλαμβανομένων της Αλάγια, του Μάνας και της Μανοβιζνάνα, από τις οποίες προέρχεται η δύναμη της συνήθειας των λανθασμένων εικασιών — όταν όλες αυτές περνούν μία μεταστροφή, εγώ και όλοι οι Βούδδας δηλώνουμε ότι υπάρχει Νιρβάνα, και ο δρόμος και η καθεαυτού- φύση αυτής της Νιρβάνα είναι η κενότης, η οποία είναι η κατάσταση της πραγματικότητας.

(98)  Περαιτέρω, Μαχαμάτι, η Νιρβάνα είναι το βασίλειο της αυτοπραγμάτωσης που επιτυγχάνεται από την ευγενή σοφία, η οποία είναι ελεύθερη από τη χωριστικότητα της αιωνιότητας και της εκμηδένισης. της ύπαρξης και της μη-ύπαρξης. Πώς αυτή δεν είναι αιωνιότης; Επειδή αυτή έχει απορρίψει τη χωριστικότητα της ατομικότητας και της γενικότητας, δεν είναι αιωνιότης. Πώς αυτή δεν είναι εκμηδένιση; Είναι επειδή όλοι οι σοφοί άνθρωποι του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος έχουν επιτύχει την πραγμάτωση. Κατά συνέπειαν, αυτή δεν είναι εκμηδένιση.
Πάλι, Μαχαμάτι, η μεγάλη Παρινιρβάνα δεν είναι ούτε καταστροφή ούτε θάνατος. Αν η μεγάλη Παρινιρβάνα, Μαχαμάτι, είναι θάνατος, τότε θα υπάρξει μία γέννηση και συνέχεια. Αν αυτή είναι καταστροφή, τότε θα εθεωρείτο (σαν) ο χαρακτήρας μίας πράξης που παράγει αποτέλεσμα. Γι' αυτόν τον λόγο, Μαχαμάτι, η μεγάλη Παρινιρβάνα δεν είναι ούτε καταστροφή ούτε θάνατος. Ούτε έχει καμμία σχέση με την εξαφάνιση[58]· αυτή είναι ο στόχος των Γιόγκινς. Πάλι, Μαχαμάτι, η μεγάλη Παρινιρβάνα δεν είναι ούτε εγκατάλειψη ούτε επίτευξη, ούτε είναι ενός νοήματος ούτε ενός μή-νοήματος αυτή λέγεται ότι είναι η Νιρβάνα.
Περαιτέρω, Μαχαμάτι, η Νιρβάνα που γίνεται αντιληπτή από τους Σραβάκας και τους Πρατυεκαβούδδας συνίσταται στην αναγνώριση ατομικότητας και γενικότητας, στην απόδραση από τις κοινωνικές σχέσεις, στην απουσία μίας πεπλανημένης άποψης για τον κόσμο, και στη μη-ανάδυση της χωριστικότητας. Αυτή είναι η δική τους έννοια για τη Νιρβάνα.







[58]   Η λέξη μαρανάμ που επαναλαμβάνεται εδώ στο κείμενο είναι ένα λάθος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου