[ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ]
ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΤΑΡΜΑΣ
XXIV
Η Διπλή Μη-Εγωικότης (ναϊρατμυϊαντβαγιαλαξάνα)
Περαιτέρω πάλι, Μαχαμάτι, ο
Μποντισάττβα-Μαχασάττβα ας έχει μία ολοκληρωτική κατανόηση για τη φύση της
δίπτυχης χωρίς- εγώ)-κατάστασης. Τί είναι, Μαχαμάτι, αυτή η δίπτυχη χωρίς-εγώ)
κατάσταση; [Αυτή είναι η χωρίς-εγώ-κατάσταση των προσώπων και η
χωρίς-εγώ-κατάσταση των πραγμάτων. Τί σημαίνει με το χωρίς- εγώ κατάσταση των
προσώπων; Αυτό σημαίνει ότι] στη συλλογή των Σκάντας, των Ντάτσυς και των
Αγιατάνας δεν υπάρχει εγωική-ουσία ούτε οτιδήποτε ανήκει σε αυτήν η Βιζνάνα
προήλθε από την άγνοια, την πράξη και την επιθυμία και συνεχίζει τη λειτουργία
της συλλαμβάνοντας αντικείμενα μέσω των αισθητηρίων οργάνων, τέτοιων όπως ο
οφθαλμός κ.λπ., και προσκολλώμενη σε αυτά σαν πραγματικά- ενώ ένας
κόσμος αντικειμένων και σωμάτων εκδηλώνεται οφειλόμενος στη χωριστικότητα που
λαμβάνει χώραν στον κόσμο ο οποίος είναι του ίδιου του Νου, δηλαδή, στην
Αλαγιαβιζνάνα.
Εξαιτίας της δύναμης της συνήθειας που έχει συσσωρευθεί με τη
λανθασμένη φαντασίωση από αμνημονεύτων χρόνων, αυτός ο κόσμος (βισάγια) υπόκειται
σε αλλαγή και σε καταστροφή από στιγμή σε στιγμή· είναι σαν ένα ποτάμι, σαν
ένας σπόρος, σαν μία λυχνία, σαν άνεμος, σαν ένα σύννεφο- [ενώ η
ίδια η Βιζνάνα είναι] σαν ένας πίθηκος που είναι πάντα ανήσυχος, σαν μία μύγα
που ψάχνει πάντοτε για ακάθαρτα πράγματα και μολυσμένα μέρη, σαν μία φωτιά (69)
που είναι αχόρταγη. Πάλι, είναι σαν ένας υδροκίνητος τροχός ή μία μηχανή, αυτή
[δηλαδή η Βιζνάνα] συνεχίζει να περιστρέφει τον τροχό της μετενσάρκωσης
φέρνοντας ποικιλίες σωμάτων και μορφών, ανασταίνοντας τον νεκρό σαν τον δαίμονα
Βετάλα, κάνοντας τις ξύλινες φιγούρες να κινούνται σαν να τις κινεί ένας μάγος.
Η πλήρης κατανόηση όσον αφορά αυτά τα φαινόμενα, Μαχαμάτι, ονομάζεται αντίληψη
της χωρίς-εγώ)-κατάσταση ς των προσώπων.
Τώρα, Μαχαμάτι, τί σημαίνει με το
χωρίς-εγώ-κατάσταση των πραγμάτων; Αυτό σημαίνει την κατανόηση πως τα Σκάντας,
τα Ντάτους και τα Αγιατάνας χαρακτηρίζονται από τη φύση της ψευδούς
χωριστικότητας. Αφού τα Σκάντας, τα Ντάτους και τα Αγιατάνας, Μαχαμάτι,
στερούνται μίας εγωικής-ουσίας, μη όντας τίποτε περισσότερο παρά μία συσσώρευση
των Σκάντας και υποκείμενα στις συνθήκες της αμοιβαίας παραγωγής η οποία είναι
αιτιωδώς συνδεδεμένη με τη χορδή της επιθυμίας και της πράξης· και αφού έτσι
δεν υπάρχει σε αυτά δημιουργικός παράγων, τα Σκάντας, Μαχαμάτι, δεν έχουν τα
σημεία της ατομικότητας και της γενικότητας- και οι αγνοούντες,
εξαιτίας της λανθασμένης τους χωριστικότητας, φαντάζονται εδώ την πολλαπλότητα
των φαινομένων οι σοφοί, ωστόσο, δεν κάμουν κάτι τέτοιο. Αναγνωρίζοντας,
Μαχαμάτι, ότι όλα τα πράγματα στερούνται της Τσίττα, του Μάνας, της Μανοβιζνάνα,
των πέντε Ντάρμας και των [τριών] Σβαμπάβας, ο Μποντισάττβα-Μαχασάττβα θα
καταλάβει καλά τί σημαίνει με το χωρίς-εγώ-κατάσταση των πραγμάτων.
Πάλι, Μαχαμάτι, όταν ο
Μποντισάττβα-Μαχασάττβα έχει μία καλή κατανόηση όσον αφορά τη
χωρίς-εγώ-κατάσταση των πραγμάτων, πριν περάσει πολύς καιρός θα επιτύχει το
πρώτο στάδιο [της Μποντισαττβικότητας], όταν αποκτήσει μία σαφή επίγνωση της
χωρίς-εικόνα-κατάστασης. Όταν επιτευχθεί μία οριστική απόκτηση (ή εξοικείωση)
σχετικά με την όψη των σταδίων [της Μποντισαττβικότητας]. ο Μποντισάττβα θα
βιώσει τη χαρά, και, βαθμιαία και διαδοχικά, θα ανέλθει την κλίμακα, θα φθάσει
στο ένατο στάδιο, όπου η ενόρασή του τελειοποιείται, και [τελικά θα φθάσει στο
δέκατο στάδιο που είναι γνωστό σαν] το Μεγάλο Νταρμαμέγκα. Εγκαθιστώντας τον
εαυτό του εδώ, (70) θα διαμείνει στο μεγάλο χρυσό ανάκτορο, το γνωστό σαν
«Θρόνος του Μεγάλου Λωτού», το οποίο έχει το σχήμα ενός λωτού και είναι
στολισμένο με διάφορα είδη κοσμημάτων και μαργαριταριών κατόπιν θα αποκτήσει
και θα ολοκληρώσει έναν κόσμο της φύσης της Μάγια- περιβαλλόμενος
από Μποντισάττβας του ίδιου χαρακτήρα και χρισμένος σαν ο γιός του Τσακραβάρτι
από τα χέρια των Βούδδας που έχουν έλθει από όλες τις Βουδδικές χώρες, θα
υπερβεί το τελευταίο στάδιο της Μποντισαττβικότητας. θα επιτύχει την ευγενή
αλήθεια της αυτοπραγμάτωσης και θα γίνει ένας Ταθαγκάτα προικισμένος με την
τέλεια ελευθερία του Νταρμακάγια, λόγω της ενόρασής του μέσα στη χωρίς-εγώ)
κατάσταση όλων των πραγμάτων. Αυτό, Μαχαμάτι, είναι το τί σημαίνει η
χωρίς-εγώ-κατάσταση όλων των πραγμάτων και σε αυτό εσύ και άλλοι
Μποντισάττβα-Μαχασάττβας πρέπει να εξασκηθείτε καλά.


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου