ΛΑΝΚΑΒΑΤΑΡΑ ΣΟΥΤΡΑ – Κεφ.2 [ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΤΑΡΜΑΣ] – 23. [Oι Τρεις Μορφές της Σβαμπάβα]

[ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ]

ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΤΑΡΜΑΣ

XXIII

Οι Τρεις Μορφές της Σβαμπάβα

  
Περαιτέρω, Μαχαμάτι, ο Μποντισάττβα-Μαχασάττβα ας εξοικειωθεί καλά με τα τρία είδη της Σβαμπάβα (καθεαυτού- φύση). [Ποια είναι τα τρία; Αυτά είναι 
(1) ψευδής χωριστικότης, 
(2) γνώση της σχετικότητας και 
(3) τέλεια γνώση.] 
Τώρα, Μαχαμάτι, η ψευδής χωριστικότης αναδύεται από τη μορφή (νιμίττα). Πώς αυτή, Μαχαμάτι, αναδύεται από τη μορφή; [Λαμβάνοντας υπ' όψιν] την όψη της σχετικότητας της Σβαμπάβα, οι πραγματικότητες εμφανίζονται με διάφορους τρόπους, σαν έχουσες μορφές, σημεία και σχήματα· όταν, Μαχαμάτι, αυτά τα αντικείμενα, οι μορφές και τα σημεία είναι προσκολλημένα [σαν πραγματικά], αυτή η προσκόλληση λαμβάνει χώραν με δύο τρόπους.
Οι Ταθαγκάτας, οι Αρχάτς και Πλήρως-Φωτισμένοι δηλώνουν έτσι ότι η λανθασμένη χωριστικότης συνίσταται σε προσκόλληση στα ονόματα και σε προσκόλληση στα αντικείμενα. Με το προσκόλληση στα αντικείμενα, Μαχαμάτι, σημαίνει το να προσκολληθείς σε εσωτερικά και εξωτερικά αντικείμενα [σαν πραγματικότητες]. Με το προσκόλληση στα ονόματα σημαίνει ότι αναγνωρίζεις σε αυτά τα εσωτερικά και εξωτερικά πράγματα τα χαρακτηριστικά σημεία της ατομικότητας και της γενικότητας και ότι τα θεωρείς σαν οριστικά ανήκοντα στα αντικείμενα. Αυτοί οι δύο τρόποι της προσκόλλησης, Μαχαμάτι, συνιστούν την ψευδή χωριστικότητα. Η γνώση της σχετικής όψης (παρατάντρα) αναδύεται από το διαχωρισμό του υποκειμένου (ασράγια) και του αντικειμένου (αλαμπάνα).
Τώρα, Μαχαμάτι, τί είναι η τέλεια γνώση; Αυτή πραγματοποιείται όταν απορρίπτει κανείς τις χωριστικοποιητικές έννοιες της μορφής, του ονόματος, της πραγματικότητας και του χαρακτήρα- αυτή είναι η εσωτερική πραγμάτωση από την ευγενή σοφία. Αυτή (68) η τέλεια γνώση, Μαχαμάτι, είναι η ουσία της Ταθαγκάτα-γκάρμπα.
Τότε ο Ευλογημένος απήγγειλε αυτόν το στίχο:
134.   Η Μορφή, το Όνομα και η Χωριστικότης [ανταποκρίνονται] στις δύο μορφές της Σβαμπάβα. και η Ορθή Γνώση και το Ως-έχει [ανταποκρίνονται] στην όψη της Τέλειας Γνώσης.
Αυτή, Μαχαμάτι, ονομάζεται η διδαχή που εξετάζει μέσα στη φύση των πέντε Ντάρμας και των δύο Σβαμπάβας (καθεαυτού- φύση), και συγκροτεί την κατάσταση της αυτοπραγμάτωσης που επιτυγχάνεται από την ευγενή σοφία, και σε αυτήν πρέπει να αυτοπειθαρχηθείτε εσύ και άλλοι Μποντισάττβας.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου