ΛΑΝΚΑΒΑΤΑΡΑ ΣΟΥΤΡΑ – Κεφ.2 [ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΤΑΡΜΑΣ] – 22. [Δύο Κατηγορίες του Ιτσαντίκα]

[ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ]

ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΤΑΡΜΑΣ

XXII

Δύο Κατηγορίες του Ιτσαντίκα

Πάλι, Μαχαμάτι, πώς γίνεται και οι Ιτσαντίκας[43] δεν αφυπνίζουν ποτέ την επιθυμία για απελευθέρωση; (66) Επειδή αυτοί έχουν εγκαταλείψει όλο το απόθεμα της χάρης και επειδή αυτοί τηρούν ορισμένους όρκους για όλα τα όντα από αμνημονεύτων χρόνων. Τί σημαίνει με την εγκατάλειψη όλου του αποθέματος της χάρης; Αυτό αναφέρεται σε [εκείνους τους Βουδδιστές] οι οποίοι έχουν εγκαταλείψει τη συλλογή [των κανονικών κειμένων] των Μποντισάττβας, κάμοντας την ψευδή κατηγορία ότι αυτά δεν είναι σε συμφωνία με τις Σούτρας, τους κώδικες της ηθικότητας και την απελευθέρωση. Με αυτό έχουν εγκαταλείψει όλη την παρακαταθήκη (το απόθεμα) της χάρης και δεν θα εισέλθουν μέσα στη Νιρβάνα. Κατά δεύτερο λόγο πάλι, Μαχαμάτι, υπάρχουν Μποντισάττβα-Μαχασάττβας οι οποίοι, εξαιτίας των αρχικών τους όρκων που δόθηκαν για όλα τα όντα, λέγουν: «Τόσο, όσο (όλα τα όντα) δεν επιτυγχάνουν τη Νιρβάνα, και εγώ ο ίδιος δεν θα την επιτύχω», και κρατούν τον εαυτό τους μακριά από τη Νιρβάνα. Αυτός, Μαχαμάτι, είναι ο λόγος της μη εισόδου τους μέσα στη Νιρβάνα και εξαιτίας αυτού προχωρούν στον δρόμο του Ιτσαντίκα.
Πάλι ο Μαχαμάτι είπε: Ποιός, Ευλογημένε, δεν θα εισέλθει ποτέ στη Νιρβάνα;

Ο Ευλογημένος απάντησε: Γνωρίζοντας ότι όλα τα πράγματα είναι στην ίδια τη Νιρβάνα από την αρχή-αρχή, ο Μποντισάττβα Ιτσαντίκα δεν θα εισέλθει ποτέ στη Νιρβάνα. Αλλά εκείνοι οι Ιτσαντίκας οι οποίοι έχουν εγκαταλείψει όλο το απόθεμα της χάρης, [τελικά] εισέρχονται. Εκείνοι οι Ιτσαντίκας, Μαχαμάτι, οι οποίοι έχουν εγκαταλείψει όλο το απόθεμα της χάρης, μπορεί μία ημέρα να επηρεασθσύν από τη δύναμη των Ταθαγκάτας και νά παρακινηθούν σε οποιαδήποτε στιγμή να καλλιεργήσουν το απόθεμα της χάρης. Γιατί; Επειδή, Μαχαμάτι, τα όντα δεν εγκαταλείπονται από τους Ταθαγκάτας. Γι’ αυτόν τον λόγο, Μαχαμάτι, είναι που ο Μποντισάττβα-Ιτσαντίκα (67) δεν εισέρχεται ποτέ μέσα στη Νιρβάνα.





[43] Εκείνοι οι οποίοι στερούνται της Βουδδικής φύσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου