ΛΑΝΚΑΒΑΤΑΡΑ ΣΟΥΤΡΑ – Κεφ.2 [ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΤΑΡΜΑΣ] – 48. [Όλα τα Πράγματα είναι και δεν είναι (Στίχοι γιά τις Τέσσερις Μορφές της Επεξήγησης]


[ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ]

ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΤΑΡΜΑΣ

XLVIII

Όλα τα Πράγματα είναι και δεν είναι (Στίχοι γιά τις Τέσσερις Μορφές της Επεξήγησης)

Περαιτέρω, Μαχαμάτι, όλα τα πράγματα, όντας χωρίς πράξη και πράττοντα, είναι αγέννητα- καθώς δεν υπάρχει πράττων, όλα τα πράγματα, κατά συνέπειαν, λέγεται ότι είναι αγέννητα. Όλα τα πράγματα, Μαχαμάτι, είναι χωρίς καθεαυτού-φύση. Γιατί; Διότι, Μαχαμάτι, όταν αυτά εξετάζονται με την αυτογνωσία, δεν υπάρχουν τέτοια αποκομιζόμενα σημεία που να χαρακτηρίζουν αυτά τα πράγματα με ατομικότητα και γενικότητα- κατά συνέπιαν, όλα τα πράγματα λέγεται ότι δεν έχουν καθεαυτού-φύση. Πάλι, Μαχαμάτι, σε όλα τα πράγματα δεν υπάρχει λήψης γέννησης, ούτε έξοδος. Γιατί;
Διότι, Μαχαμάτι, τα σημεία της ατομικότητας και της γενικότητας φαίνονται σαν υπάρχοντα και όμως αυτά είναι ανύπαρκτα- φαίνονται σαν να εξαφανίζονται και όμως δεν εξαφανίζονται. Γι’ αυτόν τον λόγο, Μαχαμάτι, όλα τα πράγματα ούτε λαμβάνουν γέννηση, ούτε εξέρχονται. Πάλι, Μαχαμάτι, όλα τα πράγματα ποτέ δεν εκμηδενίζονται. Γιατί; Για τον λόγο ότι τα ατομικά σημεία τα οποία σχηματίζουν την καθεαυτού-φύση των πραγμάτων είναι ανύπαρκτα, και όλα τα πράγματα είναι πέραν προσεγγίσεως. Κατά συνέπιαν, λέγεται ότι όλα τα πράγματα ποτέ δεν εκμηδενίζονται. Πάλι, Μαχαμάτι, όλα τα πράγματα δεν είναι αιώνια. Γιατί; (116) Διότι η ανάδυση ατομικών σημείων χαρακτηρίζεται με μη-αιωνιότητα. Κατά συνέπιαν, λέγεται ότι όλα τα πράγματα δεν είναι αιώνια. Πάλι, Μαχαμάτι, όλα τα πράγματα είναι αιώνια. Γιατί;
Διότι η ανάδυση των ατομικών σημείων είναι μη-ανάδυση και είναι ανύπαρκτη- και όλα τα πράγματα είναι αιώνια εξαιτίας της μη- αιωνιότητάς τους. Κατά συνέπιαν, Μαχαμάτι, όλα τα πράγματα λέγεται ότι είναι αιώνια. Έτσι λέγεται:
173.  [67]  Τα τέσσερα είδη της εξήγησης είναι: άμεση δήλωση, ερώτηση, διάκριση και απόρριψη (ή παραμερισμός), με τα οποία οι φιλόσοφοι κρατιώνται μακριά.
174.  Οι φιλόσοφοι (των Σχολών) Σάνκα και Βαϊσεσίκα διδάσκουν γέννηση από ένα ον ή από ένα μη-ον όλα αυτά που έχουν διακηρυχθεί από αυτούς είναι τα ανεξήγητα.
175.  Όταν η καθεαυτού-φύση [όλων των πραγμάτων] εξετάζεται με τη γνώση, είναι απροσέγγιστη· κατά συνέπειαν, όλα τα πράγματα είναι χωρίς καθεαυτού-φύση και ανέφικτα.






[67] Οι τρεις αυτοί στίχοι όφειλαν να ακολουθούν την παρ. XLVII.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου