ΛΑΝΚΑΒΑΤΑΡΑ ΣΟΥΤΡΑ – Κεφ.2 [ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΤΑΡΜΑΣ] – 45. [Ότι Όλα τα Πράγματα είναι Αγέννητα]

[ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ]

ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΤΑΡΜΑΣ

XLV

Ότι Όλα τα Πράγματα είναι Αγέννητα

Περαιτέρω, ο Μαχαμάτι είπε: Τώρα σύμφωνα με τον Ευλογημένο, όλα τα πράγματα είναι αγέννητα (111) και προσομοιάζουν στη Μάγια· αλλά, Ευλογημένε, δεν υπάρχει εδώ το σφάλμα της αντίφασης μεταξύ της προηγούμενης και της τελευταίας δήλωσης;

Βεβαιώθηκε από εσένα ότι όλα τα πράγματα είναι αγέννητα (και ότι τούτο) οφείλεται στο ότι αυτά έχουν τη φύση της Μάγια.[64] 

Ο Ευλογημένος απάντησε: Όταν βεβαιώνεται, Μαχαμάτι, ότι όλα τα πράγματα είναι αγέννητα γιατί έχουν τη φύση της Μάγια, δεν υπάρχει λάθος αντίφασης μεταξύ της προηγούμενης και της τελευταίας μου δήλωσης. Γιατί; Διότι η γέννηση είναι μη-γέννηση, όταν αναγνωρίζεται ότι ο κόσμος που παρουσιάζει τον εαυτό του μπροστά μας δεν είναι τίποτε περισσότερο παρά ο ίδιος ο Νους· και όσο για όλα τα εξωτερικά αντικείμενα για τα οποία δηλώνουμε ότι είναι ή ότι δεν είναι, αυτά πρέπει να αντιμετωπίζονται σαν μη- υπαρκτά και (σαν) αγέννητα· και έτσι, Μαχαμάτι. δεν υπάρχει εδώ αντιφατικό σφάλμα ανάμεσα στην προηγούμενη και στην τελευταία μου δήλωση. Αλλά προκειμένου να απορρίψω τη θέση των φιλοσόφων για τη γέννηση λόγω της αιτιότητας, διακηρύχθηκε (από εμένα), Μαχαμάτι, ότι όλα τα πράγματα είναι σαν τη Μάγια και αγέννητα. Οι φιλόσοφοι, Μαχαμάτι, οι οποίοι είναι η συγκέντρωση των εξαπατηθέντων, υποθάλπουν την έννοια της προέλευσης της γέννησης όλων των πραγμάτων από την έννοια του όντος και του μη-όντος, και αποτυγχάνουν να θεωρήσουν τη γέννηση σαν οφειλόμενη, εξαιτίας της προσκόλλησης, στην πολλαπλότητα η οποία αναδύεται από τη χωριστικότητα του ίδιου [του Νου]. Κανένας φόβος, Μαχαμάτι, δεν αναδύεται σε εμένα [κάμοντας αυτή τη δήλωση].[65] Υπό αυτό το πρίσμα, Μαχαμάτι, πρέπει να κατανοηθεί ο όρος «αγέννητο».
Πάλι, Μαχαμάτι, η διδασκαλία ότι όλα τα πράγματα υπάρχουν έχει δοθεί προκειμένου να γίνει παραδεκτή η μετενσάρκωση, προκειμένου να ελεγχθεί ο μηδενισμός ο οποίος λέγει: «Δεν υπάρχει τίποτε», και προκειμένου να κάμει τους μαθητάς μου να αποδεχθούν τη διδαχή που επιβεβαιώνει την πραγματικότητα του κάρμα  σε διάφορες μορφές και τη γέννηση σε διαφόρους κόσμους, διότι παραδεχόμενοι την ορολογία της ύπαρξης, παραδεχόμεθα τη μετενσάρκωση. Η διδασκαλία, Μαχαμάτι, ότι όλα τα πράγματα χαρακτηρίζονται με την καθεαυτού-φύση της Μάγια προτίθεται να κάμει τους αγνοούντες και τους αφελείς να απορρίψουν την ιδέα της καθεαυτού-φύσης σε οτιδήποτε- (112) καθώς αυτοί ενστερνίζονται τις σκέψεις που χαρακτηρίζονται από λάθος, καθώς αυτοί δεν αντιλαμβάνονται καθαρά το νόημα του κόσμου ο οποίος δεν είναι τίποτε περισσότερο παρά ο ίδιος ο Νους, φαντάζονται και εμμένουν στην αιτιότητα, στην εργασία, στη γέννηση και στα ατομικά σημεία- προκειμένου να αναχαιτισθεί αυτό, διδάσκω ότι όλα τα πράγματα στην καθεαυτού τους φύση είναι χαρακτηρισμένα με τη φύση της Μάγια και ενός ονείρου. Προσκολλημένοι σε λανθασμένες σκέψεις αντιπαρατίθενται και στους εαυτούς τους και στους άλλους με το να μη βλέπουν όλα τα πράγματα όπως αυτά είναι πραγματικά και αληθινά. Το να ιδείς, Μαχαμάτι, όλα τα πράγματα όπως είναι πραγματικά και αληθινά, σημαίνει το να κατανοήσεις ότι δεν υπάρχει τίποτε να ιδωθεί παρά ο ίδιος ο Νους. Έτσι λέγεται:
171.  Στη θεωρία της μη-γέννησης, η αιτιότης δεν γίνεται αποδεκτή [όπως αυτή υποστηρίζεται από τον αγνοούντα]· όπου γίνεται αποδεκτή η ύπαρξη, επικρατεί η μετενσάρκωση- βλέποντας ότι [όλα τα πράγματα] είναι σαν τη Μάγια κ.λπ., δεν χωριστικοποιεί κανείς ατομικά σημεία.



[64]     Αυτή η τελευταία πρόταση λείπει από το Χειράγραφο Τ’ανγκ, ενώ αντίθετα,το Χειρόγραφο Γουέι αναφέρει: «Λέγεται από τον Ταθαγκάτα ότι όλα τα πράγματα είναι διαφορετικά από τη Μάγια».
[65] Το Χειρόγραφο Τ’ανγκ, αναφέρει: «Λέγω ότι όλα τα πράγματα είναι ανύπαρκτα εξαιτίας της αγέννητης οντότητας τους». Το Χειρόγραφο Γουέι αναφέρει: «Λέγω ότι όλα τα πράγματα είναι αγέννητα όταν υπάρχουν, αγέννητα όταν δεν υπάρχουν». Το Χειρόγραφο Σουνγκ: «Δεν [λέγω] ότι η ύπαρξη και η μη-ύπαρξη είναι γεννημένες».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου