ΛΑΝΚΑΒΑΤΑΡΑ ΣΟΥΤΡΑ – Κεφ.2 [ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΤΑΡΜΑΣ] – 44. [Γιά τη Φύση της Μάγια]

[ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ]

ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΤΑΡΜΑΣ

XLIV

Γιά τη Φύση της Μάγια

Περαιτέρω, Μαχαμάτι, η Μάγια δεν είναι μία μη-πραγματικότης, διότι έχει την εμφάνιση της πραγματικότητας· και όλα τα πράγματα έχουν τη φύση της Μάγια.
Ο Μαχαμάτι είπε: Είναι, Ευλογημένε, όπου όλα τα πράγματα είναι σαν τη Μάγια επειδή η Μάγια είναι κάτι τι το φανταστικό και προσκολλάται σαν έχουσα πληθώρα ατομικών μορφών; (110) Ή αυτή οφείλεται στη λανθασμένη φαντασίωση των ατομικών μορφών; Αν όλα τα πράγματα έχουν την ομοιότητα της Μάγια επειδή η Μάγια είναι κάτι φανταστικό και προσκολλώνται σε αυτήν σαν να έχουν πληθώρα ατομικών μορφών, τότε κοίταξε. Ευλογημένε, τα πράγματα δεν είναι σαν τη Μάγια. Γιατί; Διότι οι μορφές φαίνονται με την πληθώρα των ατομικών σημείων όχι χωρίς οφειλόμενες αιτίες. Αν οι μορφές εμφανισθούν χωρίς οφειλόμενες αιτίες, υιοθετώντας (ή δεχόμενες) την πληθώρα των ατομικών σημείων και σχημάτων, [τότε] αυτές θα είναι σαν τη Μάγια. Γι’ αυτόν τον λόγο, Ευλογημένε, το γεγονός ότι τα πράγματα είναι σαν τη Μάγια δεν είναι διότι αυτά [δηλαδή, όλα τα πράγματα και η Μάγια] είναι και τα δύο σαν να τα έχουμε φαντασθεί και προσκολληθεί σε αυτά σαν να έχουν πληθώρα ατομικών σημείων.

Ο Ευλογημένος είπε: Δεν είναι, Μαχαμάτι όπου όλα τα πράγματα είναι Μάγια επειδή αυτά και τα δύο είναι σαν να τα έχουμε φαντασθεί και προσκολληθεί σε αυτά σαν να έχουν πληθώρα ατομικών σημείων, αλλά ότι όλα τα πράγματα είναι σαν τη Μάγια γιατί αυτά είναι μη-πραγματικά και σαν μία αστραπή η οποία φαίνεται να εξαφανίζεται τόσο γρήγορα. Μία αστραπή, Μαχαμάτι, έτσι όπως εκδηλώνεται στον αγνοούντα, εμφανίζεται και εξαφανίζεται με μία γρήγορη διαδοχή· κατά τον ίδιο τρόπο, Μαχαμάτι, όλα τα πράγματα παίρνουν ατομικότητα και γενικότητα σύμφωνα με τη χωριστικότητα του ίδιου [του Νου]. Όταν αναγνωρίζεται η κατάσταση της ανεικονικότητας (ή της χωρίς- εικόνα-κατάστασης).[64] τα αντικείμενα τα οποία φαντασιώνονται και προσκολλώνται σαν κατέχοντα ατομικά σημεία σταματούν να επιβεβαιώνουν τον εαυτό τους. Έτσι λέγεται:
170.  Η Μάγια δεν είναι χωρίς πραγματικότητα, γιατί έχει κάτι που προσομοιάζει με αυτήν η πραγματικότης όλων των πραγμάτων συζητείται [με έναν παρόμοιο τρόπο]· αυτά είναι μη πραγματικά σαν το φως μίας αστραπής [εμφανιζόμενα και εξαφανιζόμενα] γρήγορα, και κατά συνέπιαν αυτά θεωρούνται σαν προσομοιάζοντα στη Μάγια.




[64] Σύμφωνα με το Χειρόγραφο Τ’ανγκ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου