ΛΑΝΚΑΒΑΤΑΡΑ ΣΟΥΤΡΑ – Κεφ.2 [ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΤΑΡΜΑΣ] – 42. [Λέξεις (αμπιλάπα) και Πραγματικότητες (μπάβα)]

[ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ]

ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΤΑΡΜΑΣ 

XLII

Λέξεις (αμπιλάπα) και Πραγματικότητες (μπάβα)

Περαιτέρω, ο Μαχαμάτι είπε: Ευλογημένε, δεν είναι εξαιτίας της πραγματικότητας των λέξεων που υφίστανται όλα τα πράγματα; Αν δεν υπήρχαν οι λέξεις, Ευλογημένε, δεν θα υπήρχε η ανάδυση των πραγμάτων. Γι’ αυτόν τον λόγο, Ευλογημένε, η ύπαρξη όλων των πραγμάτων υφίσταται εξαιτίας της πραγματικότητας των λέξεων.

Ο Ευλογημένος είπε: Ακόμη και όταν δεν υπάρχουν [ανταποκρινόμενα] αντικείμενα, υπάρχουν λέξεις Μαχαμάτι- για παράδειγμα, τα κέρατα του λαγού, το τρίχωμα της χελώνας, το παιδί μίας στείρας γυναίκας κ.λπ. (105) —αυτά δεν είναι διόλου ορατά στον κόσμο, αλλά οι λέξεις είναι- αυτά δεν είναι ούτε οντότητες, Μαχαμάτι, ούτε μη-οντότητες, αλλά εκφράζονται με λέξεις. Αν εσύ, Μαχαμάτι, λέγεις ότι εξαιτίας της πραγματικότητας των λέξεων υπάρχουν τα αντικείμενα, αυτός ο λόγος στερείται εννοίας. Οι λέξεις δεν είναι γνωστές σε όλες τις Βουδδικές χώρες οι λέξεις Μαχαμάτι, είναι ένα τεχνητό δημιούργημα. Σε ορισμένες Βουδδικές χώρες οι ιδέες υποδηλώνονται με σταθερό κοίταγμα, σε άλλες με χειρονομίες, σε άλλες πάλι με ένα συνοφρύωμα, με την κίνηση των ματιών, με γέλιο, με χασμουρητό ή με το καθάρισμα του λαιμού (με έναν ξερόβηχα) ή με την ανάμνηση ή με τρεμούλα. Παραδείγματος χάριν, Μαχαμάτι, στους κόσμους του Σταθερού Κοιτάγματος και σε εκείνους των Εξαίσιων Οσμών, και στη Βσυδδίκή χώρα του Σαμανταμπάντρα του Ταθαγκάτα, του Αρχάτ, του Πλήρως-Φωτισμένσυ, οι Μποντισάττβα-Μαχασάττβας με σταθερό κοίταγμα ασκαρδαμυκτί επιτυγχάνουν να αναγνωρίσουν όλα τα πράγματα σαν αγέννητα, καθώς επίσης και διάφορα υπέροχα Σαμάντις. Γι’ αυτόν τον λόγο, Μαχαμάτι, η εγκυρότης όλων των πραγμάτων δεν έχει καμμία σχέση με την πραγματικότητα των λέξεων. Είναι παρατηρημένο, Μαχαμάτι, ακόμη (και) σε αυτόν (εδώ) τον κόσμο, ότι στο βασίλειο τέτοιου είδους ειδικών όντων όπως είναι τα μυρμήγκια, οι μέλισσες κ,λπ., αυτά συνεχίζουν τη δουλειά τους χωρίς λέξεις (χωρίς λόγια). Έτσι λέγεται:
166.   Όπως ο χώρος, τα κέρατα του λαγού, και το παιδί μίας στείρας γυναίκας είναι μη-οντότητες παρεκτός από λεκτικές εκφράσεις, έτσι είναι φαντασιωμένη αυτή η ύπαρξη.
167.   Όταν αιτίες και συνθήκες είναι σε συνδυασμό, οι αγνοούντες φαντασιώνονται τη γέννηση [αυτού του κόσμου]· (106) καθώς αυτοί αποτυγχάνουν να κατανοήσουν αυτήν τη λογική, περιπλανώνται στον τριπλό κόσμο ο οποίος είναι η κατοικία τους.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου