[ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ]
ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΤΑΡΜΑΣ
II
«Εκατόν οκτώ Ερωτήσεις» του Μαχαμάτι
Τότε ο Μαχαμάτι ο
Μποντισάττβα-Μαχασάττβα, δοξάζοντας τον Ευλογημένο με τέτοιους στίχους όπως εκείνοι,
έκαμε γνωστό το όνομα του στον Ευλογημένο.
9.
Είμαι ο
Μαχαμάτι, Ευλογημένε, και είμαι μυημένος στη Μαχαγιανα. Επιθυμώ να υποβάλω
εκατόν οκτώ ερωτήσεις σε εσένα που είσαι ο πλέον εύγλωττος.
10.
Ακούγοντας
τα λόγια του ο Βούδδας, ο καλύτερος γνώστης του κόσμου, ατενίζοντας επάνω από
όλη τη συνάθροιση, απευθύνθηκε προς τον γιό του Σουγκάτα και του είπε:
11.
Ρωτήστε με,
γιοί του Νικητή, και Μαχαμάτι, εσύ ρώτα και εγώ θα σε οδηγήσω στην
αυτο-πραγμάτωση.
Κατά τη στιγμή εκείνη ο Μαχαμάτι ο
Μποντισάττβα- Μαχασάττβα. στον οποίο δόθηκε από τον Ευλογημένο η ευκαιρία να
ομιλήσει, προσκύνησε τα πόδια του Ευλογημένου και ερώτησε:
(22)
12. Πώς
μπορεί κανείς να καθαρισθεί από την ψευδή διανόηση; Από πού αυτή προβάλλει; Πώς
μπορεί κανείς να διακρίνει σφάλματα; Από πού αυτά προβάλλουν;
13.
Από πού
έρχονται χώρες, μεταμόρφωση, εμφάνιση και φιλόσοφοι; Γιατί είναι η κατάσταση
της χωρίς-εικόνα-κατάστασης, οι διαβαθμίσεις, και από πού είναι οι γιοί του
Νικητή;
14.
Πού είναι ο
δρόμος της απελευθέρωσης Ποιός είναι σε δεσμά; Με τι αυτός αποδεσμεύεται; Ποιά
είναι η νοητική κατάσταση εκείνων που εφαρμόζουν τις Ντυάνας; Από πού είναι το
τριπλό όχημα;
15.
Τί είναι
εκείνο το οποίο γεννιέται από την αιτιότητα; Τί είναι αποτέλεσμα; Τί είναι
αιτία [ή εκείνο το οποίο εργάζεται]; Από πού η διδαχή της διττότητας; Από πού
απορρέει αυτό;
16.
Γιατί είναι
η ηρεμιστική άσκηση της χωρίς-μορφή- κατάστασης; Και αυτή της πλήρους
εξάλειψης; Γιατί η εξάλειψη των σκέψεων; Και πώς κανείς αφυπνίζεται από αυτό;
17.
Πώς
προβάλλει η δράση; Από πού είναι η συμπεριφορά εκείνων οι οποίοι κρατούν το
σώμα; Από πού [αυτός] ο ορατός [κόσμος]; Από πού οι συνθήκες; Από πού η είσοδος
προς τα στάδια;
18.
Ποιός είναι
εκείνος που διαπερνά αυτή την τριπλή ύπαρξη; Τί είναι η διαμονή; Τί είναι το
σώμα; Αυτό που διαμένει από πού αναδύεται; Από πού προέρχεται ο γιός του
Βούδδα;
19.
Ποιός
επιτυγχάνει τις ψυχικές ικανότητες, τους αυτοελέγχους, τα Σαμάντις; Πώς ηρεμεί
ο νους; Σε παρακαλώ, πες μου, ω Εσύ Νικητή που είσαι σαν Ταύρος!
20.
Τί είναι η
Αλάγια; Και από πού η Μανοβιζνάνα; (25) Πώς ξεπροβάλλει ο ορατός [κόσμος]; Πώς
αυτός σταματά από του να είναι ορατός;
21.
Από πού
είναι οι οικογένειες και οι μη-οικογένειες; Τί σημαίνει με τον Μόνον-Νους; Ο
σχηματισμός των σημείων; Και από πού [η διδαχή της] χωρίς-εγώ-κατάστασης;
22.
Γιατί
υπάρχει μη-ον; Ποιό είδος διδασκαλίας είναι σε συμφωνία με τη λαϊκή σκέψη; Πώς
μπορεί κανείς να σταματήσει να ενστερνίζεται την αιωνιότητα (σασβάτα-νταρσάνα) και τον μηδενισμό (ουτσέντα-νταρσάνα):
23. Πώς γίνεται και δεν διαφέρεις από τους φιλοσόφους όσον αφορά
την εμφάνιση; Πες μου, από πού προέρχεται η σχολή Νυάγια; Το μέλλον της;
24.
Τί σημαίνει
η κενότης; Τί αντιλαμβάνεσαι με τη στιγμιαία καταστροφή; Από πού είναι η Μήτρα;
Και από πού είναι η σταθερότης του κόσμου;
25.
Γιατί ο
κόσμος είναι σαν ένα όραμα και ένα όνειρο; Πώς αυτός προσομοιάζει με την πόλη
των Γκαντάρβας; Γιατί πρέπει να θεωρείται σαν ένας αντικατοπτρισμός, ή σαν τη
σελήνη που αντανακλάται στο νερό; Σε παρακαλώ, πες μου.
26.
Τί είναι τα
στοιχεία της φώτισης; Από πού είναι τα συστατικά της φώτισης; Γιατί γίνεται μία
επανάσταση και διαταραχή σε ένα βασίλειο; Και πώς γίνεται η ανάδυση της
ρεαλιστικής άποψης της ύπαρξης (μπαβαντρίστι);
27.
Τί σημαίνει
με το «ο κόσμος είναι υπεράνω γέννησης και θανάτου»; ή «είναι σαν ένα λουλούδι
στον αέρα»; Πώς το αντιλαμβάνεσαι αυτό; Γιατί το θεωρείς αυτό σαν να είναι
πέραν από τις λέξεις;
28.
Πώς αυτό
δεν υπόκειται στη χωριστικότητα; Πώς αυτό είναι σαν τον ουρανό; Πόσων ειδών
είναι το Ως-Έχει; Πόσο πολλαπλός είναι ο Νους; Πόσες Παραμίτας υπάρχουν;
29.
Από πού
είναι η διαβάθμιση των σταδίων; Τί είναι η κατάσταση της
χωρίς-εικόνα-κατάστασης; (26) Γιατί υφίσταται η δίπτυχη χωρίς-εγώ-κατάσταση;
Πώς καθαρίζεται κανείς από [το εμπόδιο που προκαλείται από] τη γνώση;
30.
Πόσων ειδών
είναι η γνώση (ζνάνα); Ω Ηγέτη! Πόσοι ηθικοί κανόνες υπάρχουν; Και μορφές του
όντος; Από πού είναι οι οικογένειες (οι) γεννημένες από χρυσό και κοσμήματα και
μαργαριτάρια;
31.
Από ποιόν
γεννιέται η ομιλία; Από πού είναι η διαφοροποίηση των όντων; Από πού είναι οι
επιστήμες, οι υπηρεσίες, οι τέχνες; και από ποιόν εκδηλώνονται;
32.
Πόσων ειδών
είναι οι γκάθας; Τί είναι ο πεζός λόγος; Τί είναι το μέτρο; Πόσων ειδών είναι
οι συλλογισμοί και οι εξηγήσεις;
33.
Πόσες
ποικιλίες τροφών και ποτών υπάρχουν; Από πού προέρχεται η σεξουαλική επιθυμία;
Από πού είναι οι βασιλιάδες, οι άρχοντες και οι επαρχιακοί κυβερνήτες;
34.
Πώς ένας
βασιλιάς προστατεύει την επικράτεια του; Πόσες ομάδες είναι τα ουράνια όντα;
Από πού είναι η γη, τα αστέρια, οι αστερισμοί, η σελήνη και ο ήλιος;
35.
Πόσα είδη
απελευθέρωσης υπάρχουν; Για τους Γιόγκινς; Πόσα είδη μαθητείας; Και τι γίνεται
με τους διδασκάλους;
36.
Πόσα είδη
Βουδδότητας υπάρχουν; Και πόσες Ιστορίες της Τζατάκα; Σε πόσους αριθμούνται οι
δαίμονες; Σε πόσους αριθμούνται οι αιρετικοί;
37.
Τί σημαίνει
με [την διδαχή] όπου δεν υπάρχει τίποτε παρά σκεπτοκατασκευή; Σε παρακαλώ, πες
μου, εσύ, ο Πλέον Εύγλωττος.
(27) 38. Από πού είναι τα σύννεφα στον ουρανό; Ο άνεμος; Τί
σημαίνει με την ανάμνηση; Με τη σοφία (μέντα); Από πού
είναι τα δένδρα και τα κλήματα; Σε παρακαλώ, πες μου, Κύριε του Τριπλού Κόσμου.
39.
Πώς
παγιδεύονται τα άλογα, οι ελέφαντες και τα ελάφια; Γιατί υπάρχουν οι ανόητοι
και ποταποί άνθρωποι; Σε παρακαλώ, πες μου, Ηνίοχε εσύ του Νου.
40.
Γιατί
αναφέρονται οι έξι εποχές: Τί σημαίνει με τον Ιτσαντίκα [εκείνος ο οποίος είναι
χωρίς Βουδδική φύση]; Σε παρακαλώ, πες μου, από πού είναι η γέννηση ενός άνδρα;
Μίας γυναίκας; Ενός ερμαφρόδιτου;
41.
Πώς κανείς
οπισθοδρομεί με τις ασκήσεις της Γιόγκα; Πώς κανείς προοδεύει με αυτές; Πόσες
ασκήσεις υπάρχουν; Και πώς οι άνθρωποι παραμένουν σε αυτές; Σε παρακαλώ, πες
μου.
42.
Ποια είναι
τα ιδιάζοντα διακριτικά γνωρίσματα και οι μορφές των όντων που είναι γεννημένα
σε διάφορα μονοπάτια της ύπαρξης; Πώς υπάρχει αφθονία επίκτητου πλούτου; Σε
παρακαλώ, πες μου, εσύ ο οποίος είσαι σαν τον ουρανό.
43.
Από πού
είναι η οικογένεια των Σάκυας; Και εκείνος ο γεννημένος από τους Ιξβακού; Από
πού είναι ο Ρίσι Μακριά- Μετάνοια; Τί έχει διδαχθεί από αυτόν;
44.
Πώς γίνεται
που εσύ είσαι έτσι ορατός οπουδήποτε, σε οποιαδήποτε χώρα, περιστοιχισμένος από
τέτοιους Μποντισάττβας τόσο διαφορετικών ονομάτων και μορφών;
45.
Γιατί το
κρέας δεν πρέπει να τρώγεται; Γιατί είναι απαγορευμένο; Από πού είναι γεννημένη
η σαρκοφάγος φυλή, η οποία τρώγει κρέας;
46.
Γιατί
υπάρχουν χώρες (που είναι) σαν το σχήμα της σελήνης, του ήλιου, του Σουμερού,
του λωτού, της σβάστικας και του λιονταριού; Σε παρακαλώ, πες μου.
(28) 47. Γιατί υπάρχουν χώρες σε σχήμα ενός ανατραπέντος και
στρεφόμενου προς τα επάνω δικτύου του Ίντρα. το οποίο αποτελείται από όλων των
ειδών τα κοσμήματα; Σε παρακαλώ, πες μου, γιατί;
48.
Γιατί
υπάρχουν [οι χώρες] οι σχηματισμένες στη μορφή ενός λαούτου ή ενός τύμπανου;
Σαν διάφορα λουλούδια και φρούτα; Σαν τον ήλιο και τη σελήνη οι οποίοι είναι
τόσο ακηλίδωτοι; Σε παρακαλώ, πες μου.
49.
Από πού
είναι οι Βούδδας της Μεταμόρφωσης; Από πού είναι οι Βούδδας της Ωριμότητας [ή
Ανταμοιβής]; Από πού είναι οι Βούδδας οι οποίοι είναι προικισμένοι με την
υπερβατική γνώση του Ως-Εχει; Σε παρακαλώ, πες μου.
50.
Γιατί δεν
επιτυγχάνει κανείς τη φώτιση στον κόσμο της επιθυμίας; Σε παρακαλώ, πες μου.
Ποιά είναι η σημασία του ότι εσύ φωτίσθηκες στον (ουρανό) Ακανίσθα
αποτινάσσοντας όλα τα πάθη;
51.
Μετά το
πέρασμα μου, ποιος θα είναι ο υποστηρικτής της Πειθάρχησης [ή της Διδαχής, σασάνα]; Πόσον
καιρό θα παραμείνει ο διδάσκαλος; Πόσον καιρό θα συνεχισθεί η διδασκαλία;
52.
Πόσα είδη
καθιερωμένων αληθειών υπάρχουν; Και πόσα είδη φιλοσοφικών απόψεων: Από πού
είναι η ηθικότης; Και τί συνιστά την οντότητα ενός Μπιξού; Σε παρακαλώ, πες
μου.
53.
Τί σημαίνει
με την κατάσταση της μεταστροφής [ή επιστροφής]; Από πού είναι μία κατάσταση
της χωρίς-εικόνα- κατάστασης, [η οποία πραγματώνεται] από τους Πρατυεκαβούδδας,
τους Μποντισάττβας και τους Σραβάκας;
54.
Από ποιόν
επιτυγχάνονται οι ψυχικές δυνάμεις αυτού του κόσμου; Τί είναι οι υπερκόσμιες
δυνάμεις; Με ποιά μέσα ο νους εισέρχεται μέσα στα επτά στάδια; Σε παρακαλώ, πες
μου.
55.
Πόσα είδη
Αδελφότητας υπάρχουν; Και πώς λαμβάνει χώραν, μία διχόνοια σε μία Αδελφότητα; Από πού
είναι οι ιατρικές θεραπείες για τα όντα; Σε παρακαλώ, πες μου.
(29) 56. Εσύ λες ότι ήσουν ανάμεσα στους Βούδδας Κασυάπα, Κρακουτσάντα και
Κανακαμούνι πες μου, γιατί έτσι; Ω Μεγάλε Μούνι!
57.
Από πού
είναι η διδαχή στην οποία δεν υπάρχει εγωική-ψυχή στα όντα; Από πού είναι η
διδαχή της αιωνιότητας και της εκμηδένισης; Γιατί δεν αναγγέλλεις παντού τη
διδαχή του Μόνον- Νους σαν την αλήθεια;
58.
Τί σημαίνει
με το δάσος των ανδρών και γυναικών; Και με τα δάση του Καριτάκι και του Αμάλι;
Από πού είναι τα όρη Καϊλάσα, Τσακραβάντα και Βαζρασαμάνα;
59.
Μεταξύ
αυτών, από πού είναι τα όρη τα στολισμένα με διάφορα είδη κοσμημάτων και γεμάτα
από Ρίσις και Γκαντάρβας; Σε παρακαλώ, πες μου.
60.
Ακούγοντας
αυτό [το οποίο συνιστά] τη θαυμάσια διδαχή της Μαχαγιανα, καθώς επίσης (και)
την πιο έξοχη καρδιά των Βούδδας, ο Μεγάλος Ήρωας, ο Βούδδας, ο Πιο Διαπρεπής
στη Γνώση του Κόσμου, [ομίλησε έτσι]:
61.
Πολύ καλά!
Πολύ καλά! Ω Μαχαπράζνα-Μαχαμάτι! Άκουσε καλά, και θα σου ομιλήσω εν προκειμένω
όσον αφορά τα ερωτήματά σου.
62.
Γέννηση,
μη-γέννηση, Νιρβάνα, κενότης, μετενσάρκωση, ύπαρξη μη-καθεαυτού-φύσης, Βούδδας,
γιοί των Παραμίτας,
63.
Οι
Σραβάκας, οι Μποντισάττβας, οι φιλόσοφοι, εκείνοι οι οποίοι είναι ικανοί για
άμορφες πράξεις, το Μερoύ, οι ωκεανοί, τα βουνά, τα νησιά, οι χώρες, η γη,
64.
Τα άστρα, ο
ήλιος, η σελήνη, οι φιλόσοφοι, οι Ασούρα, οι
(30)
απελευθερώσεις,
οι αυτο-έλεγχοι, οι ψυχικές ικανότητες, οι Ντυάνας, τα Σαμάντις,
65.
Οι
εξαφανίσεις (νιρόντα), οι υπερφυσικές δυνάμεις τα στοιχεία της φώτισης και τα
μονοπάτια, οι Ντυάνας, τα απροσμέτρητα, τα σύνολα (σκάντας) και τα
πήγαινε-έλα.
66.
Τα
Σαμαπάττις, οι εξαλείψεις, οι διεγέρσεις του νου, οι εξηγήσεις με λέξεις, η
Τσίττα, το Μάνας και οι Βιζνάνας, η χωρίς- εγώ-κατάσταση, τα πέντε Ντάρμας,
67.
Η
καθεαυτού-φύση, η χωριστικοποίηση, το χωριστικοποιημένο, ο ορατός [κόσμος], ο
δυαδισμός—από πού είναι αυτά; Διάφορες μορφές οχημάτων, οικογένειες, εκείνοι
που γεννιούνται από χρυσό, κοσμήματα και μαργαριτάρια;
68.
Ο Ιτσαντίκα,
τα πρωταρχικά στοιχεία, η περιπλάνηση, μία Βουδδότης, η γνώση, το γνωστό, η
πορεία, η επίτευξη και η ύπαρξη (καθώς) και η μη-ύπαρξη των όντων;
69.
Πώς
παγιδεύονται τα άλογα, οι ελέφαντες, τα ελάφια; Σε παρακαλώ, πες μου, πώς; Τί είναι μία πρόταση,
μία διδασκαλία καθιερωμένη από τη σύζευξη του συλλογισμού και της απεικόνισης;
70.
Από πού
είναι η αιτία και το αποτέλεσμα; Τα διάφορα σφάλματα, (καθώς) επίσης και ο
συλλογισμός; [Γιατί η δήλωση ότι δεν υπάρχει] τίποτε παρά ο Νους, ότι δεν
υπάρχει αντικειμενικός [κυριολεκτικά, ορατός] κόσμος, ότι δεν υπάρχει άνοδος
όσον αφορά τα στάδια;
71.
Από πού
είναι η κατάσταση της χωρίς-εικόνα-κατάστασης και της μεταστροφής η οποία είναι
εκατοντάπτυχη:[23] Πες μου εσύ. Παρομοίως σχετικά με τις ιατρικές θεραπείες,
τις τέχνες, τις χειροτεχνίες, τις επιστήμες και τις διδασκαλίες;
72.
Και επίσης
ποιές είναι οι διαστάσεις των ορέων, του Σουμερού και της γης; Ποιές είναι οι
διαστάσεις του ωκεανού, της σελήνης και του ήλιου; Πες μου.
(31)
73. Πόσα
μόρια σκόνης υπάρχουν στο σώμα ενός όντος; Πόσα από αυτά είναι τραχιά, πόσα από
αυτά είναι λεπτότερα και πόσα από αυτά είναι μέτρια; Πόσα μόρια σκόνης υπάρχουν
σε κάθε χώρα; Πόσα σε κάθε ντάνβα;
74. Μετρώντας την απόσταση, πόση είναι μία χάστα, ένα ντάνου, μία
κρόσα, μία γιοτζάνα, μισή γιοτζάνα; Πόσες οι τρίχες του κουνελιού, τα μόρια της
σκόνης του παραθύρου, τα αυγά των παρασίτων, οι τρίχες του κριαριού, του
κριθαριού ;[24]
75. Πόσοι κόκκοι κριθαριού υπάρχουν σε μία πράσθα; Πόσοι κόκκοι
κριθαριού υπάρχουν σε μισή πράσθα; Παρομοίως, πόσοι σε ένα ντρόνα, σε μία
κάργυα, σε μία λάξα, σε ένα κότι, σε μία βιμβάνα;
76. Πόσα άτομα υπάρχουν σε έναν σπόρο μουστάρδας; Πόσοι σπόροι
μουστάρδας υπάρχουν σε μία ραξίκα; Πόσοι σε έναν κόκκο, σε μία νταράνα, σε μία
μασάκα;
77. Πόσες νταράνας υπάρχουν σε μία κάρσα; Πόσες κάρσας σε ένα
πάλα; Και πόσα πάλας υπάρχουν στο Όρος Σουμερού, το οποίο είναι μία πελώρια
συσσώρευση [μάζας];
78. Έτσι πρέπει να με ερωτήσεις γιέ μου! Γιατί με ερωτάς
διαφορετικά; Πόσα άτομα υπάρχουν στο σώμα ενός Πρατυεκαβούδδα, ενός Σραβάκα,
ενός Βούδδα, ενός Μποντισάττβα: (32) Γιατί δεν με ερωτάς με αυτόν τον τρόπο:
79. Πόσα άτομα υπάρχουν στην κορυφή μίας φλόγας; Πόσα άτομα
υπάρχουν στον άνεμο; Πόσα σε κάθε αισθητήριο όργανο; Πόσα σε έναν πόρο του
δέρματος; Πόσα στα φρύδια;
80. Από πού είναι εκείνοι οι άνθρωποι του τεράστιου πλούτου, βασιλιάδες,
μεγάλοι άρχοντες; Πώς φροντίζεται το βασίλειο από αυτούς; Και τί γίνεται με την
απελευθέρωση τους;
81. Πες μου από πού είναι η πρόζα και το μέτρο; Γιατί τρέφεται
παγκοσμίως η σεξουαλική επιθυμία; Από πού είναι η ποικιλία των τροφίμων και των
ποτών; Από πού είναι το δάσος των ανδρών- γυναικών;
82. Γιατί είναι τα όρη του Βαζρασαμανάνα; Πες μου από πού είναι,
γιατί αυτά είναι σαν ένα όραμα, σαν ένα όνειρο και σαν παραίσθηση;
83. Από πού παρουσιάζονται τα σύννεφα; Και από πού προβάλλουν οι
εποχές: Από πού είναι η φύση της γεύσης; Από πού είναι η γυναίκα, ο άνδρας και
ο ερμαφρόδιτος;
84. Από πού είναι τα στολίδια και οι Μποντισάττβας: Ρώτησε με, ω
γιέ μου! Από πού είναι τα θεία όρη τα στολισμένα από τους Ρίσις και τους
Γκαντάρβας;
85. Από πού είναι ο δρόμος της απελευθέρωσης; Ποιός είναι σε
δεσμά; Από ποιόν αυτός απελευθερώνεται; Ποιά είναι η κατάσταση εκείνου ο οποίος
εφαρμόζει την αταραξία; Τί είναι η μεταμόρφωση και ποιοί είναι εκείνοι οι
φιλόσοφοι;
86. Τί σημαίνει με τη μη-ύπαρξη, με την ύπαρξη και με το μη- αποτέλεσμα;
Από πού προκύπτει ο ορατός κόσμος; (33) Πώς μπορεί κανείς να καθαρισθεί από την
ψευδή διάνοια; Από πού προκύπτει η ψευδής διάνοια;
87. Από πού προκύπτει η δράση; Και από πού η εκκίνηση της; Πες
μου. Πώς λαμβάνει χώραν η εξάλειψη της σκέψης; Και τί σημαίνει με ένα Σαμάντι;
88. Ποιός είναι εκείνος που ανοίγει δρόμο μέσα από τον τριπλό
κόσμο; Τί είναι η Θέσις; Τί είναι το σώμα; Γιατί η διδαχή όπου όλα τα όντα δεν
έχουν εγωική ψυχή; Τί σημαίνει με μία διδασκαλία σε συμφωνία με τον κόσμο;[25]
89. Με ερωτάς σχετικά με τα σημεία; Με ερωτάς σχετικά με τη
χωρίς-εγώ-κατάσταση; Με ερωτάς σχετικά με τη μήτρα, σχετικά με τους φιλοσόφους
Νυάγια, ω γιέ του Νικητή;
90. Τί λες για την αιωνιότητα και το μηδενισμό; Πώς ηρεμεί ο
νους; Πάλι [τί λες] για την ομιλία, για τη γνώση, για την ηθικότητα, για την
οικογένεια, ω γιέ του Νικητή;
91. Τί σημαίνει με το σκέπτεσθαι και το επεξηγείν. με το δάσκαλος
και οπαδός, με το πολλαπλότης των όντων, τροφή και ποτό, ουρανός, ευφυΐα,
διάβολοι και τη δήλωση ότι δεν υπάρχει τίποτε εκτός από το σκεπτοκατασκευασμένο;
92. Τί με ερωτάς όσον αφορά τα δένδρα και τα κλήματα, ω γιέ του
Νικητή; Τί λες για την ποικιλία των χωρών και για τον Ρίσι τον Μακριά-Μετάνοια;
93. Τί είναι η οικογένεια σου; Ποιός είναι ο δάσκαλος σου; Πες
μου εσύ, ω γιέ του Νικητή. Ποιοί είναι οι άνθρωποι εκείνοι που είναι
περιφρονημένοι; Πώς είναι που στην Γιόγκα δεν αποκτάς φώτιση στον κόσμο της
επιθυμίας, αλλά η πραγμάτωση υπάρχει σε εκείνον του Ακανίσθα;
94. Τί με ερωτάς σχετικά με τον συλλογισμό; (34) Τί λες για τις
ψυχικές δυνάμεις που ανήκουν σε αυτόν τον κόσμο, και σχετικά με τη φύση ενός
Μπιξού;
95. Με ερωτάς σχετικά με τους Βούδδας της Μεταμόρφωσης, τους
Βούδδας της Ωριμότητας [ή Ανταμοιβής]; Σχετικά με τους Βούδδας της Γνώσης του
Ως-Έχει; Κι από πού είναι ο Μποντισάττβα;
96. Με ερωτάς, ω γιέ του Νικητή, σχετικά με τις χώρες τις
στερημένες από φως, που προσομοιάζουν με ένα λαούτο, ένα τύμπανο και ένα
λουλούδι, και σχετικά με τον νου τον διαμένοντα στα επτά στάδια;
97. Με ερωτάς τέτοιες και πολλές άλλες ερωτήσεις οι οποίες είναι
σε συμφωνία με τα σημεία [της Αλήθειας] και ελεύθερες από λανθασμένες απόψεις.


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου