ΛΑΝΚΑΒΑΤΑΡΑ ΣΟΥΤΡΑ – Κεφ.2 [ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΤΑΡΜΑΣ] – 11. [α.Οι Τρεις Όψεις της Ευγενούς Σοφίας (αρυαζνάνα) β.Η Επίτευξη του Ταθαγκατάγια]

[ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ]

ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΤΑΡΜΑΣ

XI (α)

Οι Τρεις Όψεις της Ευγενούς Σοφίας (αρυαζνάνα)

Περαιτέρω, Μαχαμάτι, όταν ο Μποντισάττβα-Μαχασάττβα εγκαταστήσει τον εαυτό του στη διαμονή όπου αυτός έχει αποκτήσει μία πλήρη κατανόηση του Νου με τη βοήθεια της υπερβατικής του γνώσης, αργότερα αυτός θα πρέπει να αυτοπειθαρχηθεί στην καλλιέργεια της ευγενούς σοφίας στην τριπλή της όψη. Ποιές είναι οι τρείς όψεις της ευγενούς σοφίας, Μαχαμάτι, στις οποίες αυτός αργότερα θα αυτοπειθαρχηθεί; Αυτές είναι:

(1) η χωρίς-εικόνα- κατάσταση·
(2) η δύναμη η αθροισθείσα από όλους τους Βούδδας εξαιτίας των αρχικών τους όρκων και
(3) η αυτοπραγμάτωση η επιτυγχανόμενη από την ευγενή σοφία.
Έχοντας τα κυριαρχήσει, (50) ο Γιόγκιν θα πρέπει να εγκαταλείψει τη γνώση του τού Νου την αποκτηθείσα μέσω της υπερβατικής σοφίας, η οποία παραμένει προσομοιάζουσα με έναν κουτσό γάιδαρο- και εισερχόμενος μέσα στο όγδοο στάδιο της Μποντισαττβικότητας, θα πρέπει αυτός να πειθαρχήσει περαιτέρω τον εαυτό του σε αυτές τις τρεις όψεις της ευγενούς σοφίας.
Έπειτα πάλι, Μαχαμάτι, η όψη της χωρίς-εικόνα-κατάστασης προκύπτει όταν όλα τα πράγματα τα ανήκοντα στους Σραβάκας και στους Πρατυεκαβούδδας και στους φιλοσόφους κυριαρχηθούν πλήρως. Πάλι, Μαχαμάτι, όσο για την αθροισθείσα δύναμη, αυτή προέρχεται από τους αρχικούς όρκους που γίνονται από όλους τους Βούδδας, Πάλι, Μαχαμάτι, όσο για την όψη της αυτοπραγμάτωσης της ευγενούς σοφίας, αυτή ξεπροβάλλει όταν ένας Μποντισάττβα, αποσπώντας τον εαυτό του από τη θέαση όλων των πραγμάτων στη φαινομενικότητά τους, πραγματοποιεί το σώμα-Σαμάντι με το οποίο αυτός επισκοπεί τον κόσμο σαν μέσα σε ένα όραμα, και περαιτέρω συνεχίζει προς την επίτευξη του Βουδδικού σταδίου. Αυτή είναι, Μαχαμάτι, η τριάς της ευγενούς ζωής. Εφοδιασμένοι με αυτήν την τριάδα, οι ευγενείς θα επιτύχουν την κατάσταση της αυτοπραγμάτωσης η οποία είναι η κατάληξη της ευγενούς σοφίας. Γι’ αυτόν τον λόγο. Μαχαμάτι, πρέπει εσύ να καλλιεργήσεις την ευγενή σοφία (και) στις τρεις της όψεις.



XI (β)

Η Επίτευξη του Ταθαγκατακάγια

Κατά τη στιγμή εκείνη, ο Μαχαμάτι ο Μποντισάττβα Μαχασάττβα, γνωρίζοντας τί συνέβαινε στις διάνοιες των Μποντισάττβας που ήσαν συναθροισμένοι εκεί και ενδυναμωμένος από την ισχύ την αθροισθείσα σε αυτόν από όλους τους Βούδδας, ερώτησε τον Ευλογημένο όσον αφορά τη θεωρία τη γνωστή σαν εξέταση μέσα στην πραγματικότητα της ευγενούς σοφίας. Πες μου, Ευλογημένε, τη διδαχή της εξέτασης μέσα στην πραγματικότητα της ευγενούς σοφίας, εξαρτώμενες από την οποία οι εκατόν οκτώ δηλώσεις πρέπει να διακριθoύν —τη διδαχή από την οποία εξαρτώμενοι οι Ταθαγκάτας, οι Αρχάτς, οι Πλήρως-Φωτισμένοι θα αναλύσουν και θα αποκαλύψουν τη φύση και την πορεία της ψευδούς φαντασίωσης προς χάριν των (51) Μποντισάττβα-Μαχασάττβας οι οποίοι έχουν ριχθεί στον δρόμο της αναζήτησης των πραγμάτων από την άποψη της γενικότητας και της ατομικότητάς τους. Έτσι οι Μποντισάττβας θα διδαχθούν την ανάλυση και την ολοκληρωτική εξέταση της ψευδούς φαντασίωσης και με αυτόν τον τρόπο θα έχουν εξαγνίσει τον δρόμο ο οποίος οδηγεί προς τη χωρίς-εγώ) κατάσταση των πραγμάτων και των προσώπων και θα έχουν αποκτήσει μία φώτιση για τα στάδια της Μποντισαττβικότητας· και περαιτέρω, οδεύοντας πέραν από την ευδαιμονία των γαληνεύσεων[42] που ανήκουν σε όλους τους Σραβάκας, τους Πρατυεκαβούδδας και τους φιλοσόφους, θα επιτύχουν το Νταρμακάγια του Ταθαγκάτα, το οποίον ανήκει στον χώρο και στην πορεία της Ταθαγκατατότητας που υπερβαίνει τη σκέψη και στο οποίο δεν υπάρχει ανάδυση των πέντε Ντάρμας. Δηλαδή, αυτοί θα επιτύχουν το σώμα του Ταθαγκάτα, το οποίο είναι το Ντάρμα στενά συνδεδεμένο με την κατανόηση που γεννιέται από την υπερβατική γνώση και το οποίο εισερχόμενο μέσα στο βασίλειο της Μάγια, εκτείνεται σε όλες τις Βουδδικές χώρες, τα ουράνια ανάκτορα της Τουσίτα και τη διαμονή του Ακανίσθα.






[42]   Αυτές είναι: η ντυάνα, το σαμάντι και το σαμαπάττι, τα οποία πρακτικά ανήκουν στην ίδια κατηγορία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου