ΛΑΝΚΑΒΑΤΑΡΑ ΣΟΥΤΡΑ – Κεφ.2 [ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΤΑΡΜΑΣ] – 6. [Τα Επτά Είδη της Πρώτης Αρχής (παραμάρθα) και οι Λανθασμένες Απόψεις των Φιλοσόφων σχετικά με τον Απορριφθέντα Νου]

[ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ]

ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΤΑΡΜΑΣ

VI

Τα Επτά Είδη της Πρώτης Αρχής (παραμάρθα) και οι Λανθασμένες Απόψεις των Φιλοσόφων σχετικά με τον Απορριφθέντα Νου

Πάλι, Μαχαμάτι, υπάρχουν επτά είδη πρώτης αρχής [ή ύψιστης πραγματικότητας, παραμάρθα], ο κόσμος της σκέψης (τσίττα- γκοκάρα), ο κόσμος της γνώσης (ζνάνα-), ο κόσμος της υπεργνώσης (πράζνα-), ο κόσμος των δυαδιστικών απόψεων (ντρίστι-), ο κόσμος πέραν από τις δυαδιστικές απόψεις, ο κόσμος πέραν από τα στάδια του Μποντισάττβα, και ένας κόσμος όπου ο Ταθαγκάτα επιτυγχάνει την αυτοπραγμάτωσή του.[32]
(40)  Αυτή είναι, Μαχαμάτι, η καθεαυτού-φύση, η πρώτη αρχή, η ουσία που συνιστά την ύπαρξη των Ταθαγκάτας, των Αρχάτς, των Πλήρως-Φωτισμένων του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος, με την οποία, τελειοποιώντας (τα) πράγματα αυτού του κόσμου και ενός κόσμου πέραν από αυτόν, αυτοί, μέσω του ευγενούς οφθαλμού της υπερβατικής σοφίας, εισέρχονται μέσα στις διάφορες φάσεις της ύπαρξης, ατομικής και γενικής, και τις καθιερώνουν. Και αυτές, καθιερωνόμενες έτσι από αυτούς, δεν πρέπει να συγχέονται με τις λανθασμένες διδασκαλίας οι οποίες υποστηρίζονται γενικά από τους φιλοσόφους.

Ποιές είναι, Μαχαμάτι, αυτές οι λανθασμένες διδασκαλίες οι αποδεκτές γενικά από τους φιλοσόφους; [Το λάθος τους έγκειται στο] ότι δεν αναγνωρίζουν έναν αντικειμενικό κόσμο ο οποίος είναι του ίδιου του Νου που είναι λανθασμένα χωριστικοποιημένος- και μην κατανοώντας τη φύση των Βιζνάνας οι οποίες επίσης δεν είναι τίποτε άλλο παρά εκδηλώσεις του Νου, σαν αφελείς που είναι, διατηρούν τη διττότητα του όντος και του μη-όντος εκεί όπου δεν υπάρχει παρά [μία] καθεαυτού-φύση και [μία] πρώτη αρχή.
Ακόμη, Μαχαμάτι, η διδασκαλία μου συνίσταται στην κατάπαυση των βασάνων που προκύπτουν από τη χωριστικότητα του τριπλού κόσμου- στην κατάπαυση της άγνοιας, της επιθυμίας, της πράξης και της αιτιότητας· και στην αναγνώριση ότι ένας αντικειμενικός κόσμος, σαν ένα όραμα, είναι η εκδήλωση του ίδιου του Νου.





[32] Αυτές οι επτά αρχές ή πραγματικότητες δεν εξηγούνται στο κείμενο. Αλλά μπορούμε να δηλώσουμε ότι υπάρχουν πολλά διαφορετικά είδη της Παραμάρθα, όπως στην περίπτωση της Σβαμπάβα, που θεωρούνται έτσι (σαν τέτοια) από διάφορες σχολές φιλοσόφων ή Βουδδιστών.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου