ΛΑΝΚΑΒΑΤΑΡΑ ΣΟΥΤΡΑ – Κεφ.2 [ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΤΑΡΜΑΣ] – 50. [Η Διάνοια (μπούντι) Εξετάζουσα και Διαχωρίζουσα]

[ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ]

ΣΥΛΛΟΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΤΑΡΜΑΣ

L


Η Διάνοια (μπούντι) Εξετάζουσα και Διαχωρίζουσα

(122) Περαιτέρω, Μαχαμάτι, υπάρχουν δύο είδη διανόησης: η διανόηση σαν μία εξετάζουσα λειτουργία και η διανόηση που λειτουργεί σε σχέση με την προσκόλληση σε ιδέες χωριστικότητας. Όσο για τη διανόηση που εξετάζει, Μαχαμάτι, είναι εκείνη η πράξη της διανόησης η οποία εξετάζει μέσα στην καθεαυτού-φύση των πραγμάτων, βρίσκοντάς την ότι είναι χωρίς τις τέσσερις προτάσεις, και ανέφικτη. Αυτή είναι γνωστή σαν η διανόηση που εξετάζει. Τί σημαίνει με το [είναι χωρίς] τις τέσσερις προτάσεις;
Αυτό σημαίνει ότι είναι χωρίς την κατάσταση του ενός και του άλλου, αμφότερα και μη-αμφότερα, το ον και το μη-ον, την αιωνιότητα και τη μη- αιωνιότητα. Αυτές είναι οι ονομαζόμενες τέσσερις προτάσεις. Να εκπαιδεύσεις τον εαυτό σου, Μαχαμάτι, στην προσεκτική εξέταση όλων των πραγμάτων όσον αφορά αυτές τις τέσσερις προτάσεις. Τί είναι, Μαχαμάτι, η διανόηση η οποία λειτουργεί σε σχέση με την προσκόλληση σε ιδέες χωριστικότητας; Είναι η διανόηση με την οποία είναι χωριστικοποιημένος ο Νους και οι ιδέες που αναδύονται από εκεί είναι προσκολλημένες σε αυτήν [σαν να είναι πραγματική]· και αυτή η προσκόλληση (αυτή η εμμονή) δίδει γέννηση στις συλλήψεις της θερμότητας, της ρευστότητας, της κινητικότητας και της στερεότητας σαν χαρακτηρίζουσες τα χονδροειδή στοιχεία· ενώ το πεισματικό κράτημα από προτάσεις, αίτια, ορισμούς και απεικονίσεις οδηγεί στην επιβεβαίωση μίας μη-οντότητας [σαν οντότητας]. Αυτό ονομάζεται: η διανόηση που λειτουργεί σε σχέση με την προσκόλληση στις ιδέες της χωριστικότητας.
Αυτό είναι, Μαχαμάτι, εκείνο που χαρακτηρίζει τα δύο είδη της διανόησης, σε συμφωνία με την οποία οι Μποντισάττβας. έχοντας κυριαρχήσει ολοκληρωτικά τα σημεία της χωρίς-εγώ κατάστασης των προσώπων και των πραγμάτων (123) και, μέσω της γνώσης της χωρίς-εικόνα-κατάστασης, καθιστάμενοι γνώστες του σταδίου της εξέτασης και της εφαρμογής, θα επιτύχουν το πρώτο στάδιο [της Μποντισαττβικότητας] και θα αποκτήσουν μία εκατοντάδα Ντυάνας. Επιτυγχάνοντας τα θαυμάσια Σαμάντις, θα ιδούν μία εκατοντάδα Βούδδας και Μποντισάττβας. θα εισέλθουν μέσα σε μία εκατοντάδα κάλπας που προηγούντο της παρούσης και επίσης μέσα σε εκείνες που θα ακολουθήσουν την παρούσα, θα φωτίσουν μία εκατοντάδα Βουδδικές χώρες, και φωτίζοντας μία εκατοντάδα Βουδδικών χωρών, θα κατανοήσουν τα σημεία που ανήκουν στα υψηλότερα στάδια· και με την αρετή των πλέον εξυψωμένων όρκων θα εκδηλώσουν θαυμάσιες δυνάμεις, θα βαπτισθούν από [τους Βούδδας] όταν θα φθάσουν το στάδιο του Νταρμαμέγκα (σύννεφο του νόμου)· και πραγματοποιώντας το εσώτατο βασίλειο των Ταθαγκάτας, θα εφοδιασθούν με πράγματα τα οποία είναι στενά συνδεδεμένα με τους δέκα ανεξάντλητους όρκους· και, προκειμένου να φέρουν όλα τα όντα στην ωριμότητα, θα λάμπουν σε ποικίλες μορφές με τις ακτίνες της μεταμόρφωσης· αυτοί θα απορροφηθούν εντελώς στην ευδαιμονία της αυτοπραγμάτωσης.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου